رشد ۵ هزار واحدی شاخص کل در آغاز معاملات-راهبرد معاصر

رشد ۵ هزار واحدی شاخص کل در آغاز معاملات

با انتشار اخبار مربوط به حمایت بانک ها و شرکت ها از بازار سرمایه، شاخص کل بورس پس از ریزش های پی در پی، در آغاز معاملات امروز با رشد ۴ هزار و ۸۱۳ واحدی به یک میلیون و ۹۹۵ هزار واحد رسید.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 14
کد خبر: ۲۵۴۴۱۱

به گزارش راهبرد معاصر، دیروز جلسه فوق العاده شورای عالی بورس برگزار شد که محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی بعد از پایان جلسه با اشاره به وضعیت نابسامان بازار سرمایه، از حمایت نظام بانکی از این بازار از روز آتی خبر داد. او با اشاره به اقدامات جدید حمایتی بانک مرکزی از بورس و سهامداران خرد، از تمهیدات لازم این بانک جهت تأمین مالی و تسریع در طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی خبر داد. (جزییات سه اقدام بانک مرکزی برای حمایت از بورس)

 

همچنین مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز از عملیات مشترک بانک‌ها، هلدینگ‌ها و شرکت‌ها در حمایت از بورس از روز جاری خبر داده است.

 

بر همین اساس نیز امروز بورس تهران در واکنش به این اخبار، ضمن عقب گرد از روند ریزشی که از چند روز قبل شروع شده بود، روند افزایشی به خود گرفته است؛ به گونه‌ای که شاخص کل بورس در آغاز معاملات امروز (چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه) با رشد ۴ هزار و ۸۱۳ واحدی (۴۸۱۳.۳۷) به یک میلیون و ۹۹۵ هزار (۱,۹۹۵,۸۹۷.۹) واحد رسید. اگر تا ظهر امروز این روند افزایشی ادامه داشته باشد شاخص کل مجدد در ارتفاع ۲ میلیون واحد می‌ایستد.

 

همچنین شاخص کل هم‌وزن با رشد ۱۱۲ واحدی (۱۱۲.۷۶) واحدی به ارتفاع ۶۳۲ هزار واحد (۶۳۲,۵۶۶.۲۹) رسید.

 

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۶ میلیون و ۵۱۹ هزار میلیارد تومان (۶۵,۱۹۱,۱۲۳.۴۸) میلیارد ریال شد.

 

حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۴۴۹ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده